سال جهش تولید
جمعه, 30 مهر 1400

ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداري اصفهان متشکل از مديريت ستاد و کارشناسان ستاد فرماندهي عمليات در سه شيفت کاري بصورت ۲۴ ساعته وظيفه مديريت ارتباطات ، دريافت گزارش حريق و حوادث، اعزام و هدايت اکيپهاي عملياتي و ... را بعهده دارد.

درحال حاظر ستاد فرماندهی با توجه به عنایت ویژه معاونت محترم خدمات شهری شهرداري اصفهان و مدير عامل سازمان مجهز به سيستم ها و تجهيزات بروز مخابراتي گرديده است .

بطور عمده مسئولیت کادر عملیاتی ستاد فرماندهی در زمان خدمت بشرح ذيل مي باشد

۱- چک و بررسی کلیه وسائل و تجهیزات موجود در ستاد

۲- چک و کنترل سخت افزار و نرم افزار سیستم ضبط مکالمات

۳- چک و کنترل نرم افزار سامانه نمایش آدرس

۴- چک مکالمه ای بی سیم ایستگاه ها و خودرو ها

۵- چک مکالمه ای بی سیم ارگان های امدادی و آتش نشاني شهرستان هاي اطراف

۶- دریافت آمار ایستگاه ها اعم از نیرو ، خودرو ، تجهیزات و ...

۷- رفع کمبود و برقراری توازن در ایستگاه ها اعم از نیرو ، خودرو و تجهیزات

۸- هماهنگی و پیگیری جهت رفع ايراد خودرو ها و تجهيزات

۹- ارائه آمار روزانه پرسنلی ، تجهیزات و خودروهای ناوگان عملیات به دفتر معاونت عمليات

۱۰- کنترل دفتر گزارشات و کسب اطلاع از حوادث روز گذشته

۱۱- کنترل تابلو اعلانات موجود در ستاد جهت برنامه ریزی و هماهنگی های لازم

۱۲- دریافت آدرس صحیح از اطلاع دهنده یا شخص حادثه دیده با توجه به منطقه شناسي شهري

۱۳- رصد ، نظارت و کنترل خودروهای عملیاتی در هنگام اعزام به محل حریق و حوادث توسط نرم افزار  AVL (سامانه مدیریت و ناوبری خودروهای معاونت خدمات شهري شهرداري اصفهان)

۱۴- اعزام اکیپ عملیاتی بدون فوت وقت از طریق سيستم فاير آلارم و کنترل و هدايت تا حضور در محل حادثه

۱۵- رصد ترافیک معابر شهری از طریق دوربین هاي نظارت تصويري مرکزکنترل ترافيک شهرداري جهت هدايت نيروها و تصميم گيري جهت استقرار خودرو

۱۶- استفاده از نرم افزار کالاهای خطرناک هنگام بروز حریق و حوادث کالاهای شیميايي و ارائه اطلاعات مربوطه به فرمانده عمليات در محل حريق و حوادث

۱۷- هماهنگی با سازمان ها و ارگان ها و آتش نشانی شهرهای اطراف اصفهان در زمان حادثه

۱۸- استعلام وضعیت جوی از سازمان هواشناسی جهت اطلاع ، برنامه ریزي و هماهنگي هاي لازم

۱۹- اعزام خودرو مدیریت بحران به محل حریق و حوادث گسترده و مهم جهت ارسال تصاویر زنده از محل حريق يا حادثه به ستاد فرماندهي جهت نظارت و کنترل عمليات و همچنين رله نمودن مکالمات بيسيمي .

۲۰- پاسخگوئی خطوط ۱۲۵( ۵ خط ) و ۴۶- ۳۲۲۲۴۴۴۴ (۳ خط) به تعداد میانگین روزانه ۲۰۰۰ مورد

۲۱- پاسخگوئی به خطوط تلفنی ستاد فرماندهی ۴۶- ۳۲۶۷۴۴۴۴ به تعداد میانگين روزانه ۱۲۰۰ مورد ( پيگيريها و امور سازماني)

۲۲- پاسخگوئی و ارائه مشاوره ایمنی به شهروندان به تعداد میانگين روزانه ۱۵۰ مورد

۲۳- ثبت کلیه حریق و حوادث رخ داده در نرم افزار الکترونیکی ثبت صورتجلسات جهت آمارگيري بهتر و حذف فيزيکي صورتجلسات و بازيابي و تحليل گزارشات روزهاي قبل

۲۴- هماهنگی با واحد ترابری در خصوص اعزام خودروها جهت تعمیرات

۲۵- اعزام فرماندهان شیفت جهت بازدید از عملیات های حفاري و گزارش به ستاد

۲۶- فراخوان نیروها در مواقع اضطرار با هماهنگی مدیر عامل ، معاون عملیات و مدير ستاد

۲۷- کنترل و چک نرم افزار هیدرانت و بروز نمودن اطلاعات مربوطه

۲۸- اعزام فرماندهان ایستگاه ها و ستاد فرماندهی جهت منطقه شناسی

۲۹- مطالعه و بالا بردن سطح علمی پرسنل ستاد به منظور هدایت بهتر

۳۰-استقرار اطفائیه و نیرو در مکانهای مختلف شهر در زمان پیک ترافيک و در مواقع ضروري

۳۱- ارائه گزارش حوادث در پایان هر شیفت به مدیر ستاد

کد محتوا 18538

برچسب‌ها